İtalya Anıları – Roma-1

İtalya’da son durağımız Roma’ydı. İtalya’ya gidip Venedik’ten etkilenmemek mümkün değil ama ben Roma’yı da çok beğendim. Bir şehir merkezinin, dahası bu kadar canlı yaşayan bir şehrin tarihinden hiçbirşey kaybetmeden duruyor olması, yeniyle eskinin birbirinden ayırt edilemez bütünlüğü gerçekten görülmeye değer bence.

IMG_7347_1 IMG_7499_1 IMG_7348

Roma’ya gideceklere gezilecek yerlerden önce ilk tavsiyem, seçtikleri otelin şehir merkezine yada metro’ya yakın bir mesafede olması. Biz kalacağımız yerleri tur ile ayarladığımız için bizim otelimiz burda da şehrin biraz dışındaydı. Merkeze ulaşımımızı önce tramvay ile Termini denen merkez istasyona burdanda gideceğimiz yere metroyu kullanarak gerçekleştirdik. Ama akşam dönüşlerde tren saatleri sorun olduğu için genelde taksi kullandık. Fakat taksi Türkiye’ye nazaran oldukça pahalı. Bu yüzden ilk başta biraz fazla para vererek otelin metroya yakın olmasına dikkat ederseniz, daha sonra şehrin içinde rahatlıkla ve daha ucuza istediğiniz yere gidebilirsiniz.

Floransa’da iki gece kaldıktan sonra, İtalya’daki 4. günümüzde sabah erkenden turun son durağı Roma’ya doğru yola çıktık. Öğlen 12 gibi Roma’ya vardığımızda turun programında San Pietro meydanından başlayan bir şehir turu vardı. Biz yol yorgunluğun üzerine aceleyle yürünen ve yarım günümüze mal olucak bu yürüyüşten kaçıp, bir taksiyle direk otele gittik. Otelde dinlenip kendimize geldikten sonra şehre inmeyi ve akşam yemeğini Roma’da yemeyi planlamıştık. Şehir turunu aceleye getirmek istemedik.

Roma’da oteliniz dahil her yerden temin edebileceğiniz şehir haritalarında gezilecek yerleri, buralara yakın metro istasyonlarını, otobüs duraklarını görme şansınız var. Merkezde kendinize gezmek istediğiniz yerleri belirlediğinizde, başlangıç noktanızdan neredeyde her yere bu haritalar sayesinde kaybolmadan yürümeniz ve yolunuz üzerindeki yerleri görmeniz de mümkün.

termini 800px-Roma-stazione_termini20
roma-metro-map Rome-Tourist-Map.mediumthumb

Bizde bu haritalara güvenip, otelde dinlendikten sonra tramvay ile Termini tren istasyonuna geldik. Termini istasyonu, Roma’daki tüm ulaşım araçlarının merkez istasyonu olan devasa bir gar. Metro, tramvay ve otobüs hatlarının kesişim noktası. Biz ilk vardığımızda büyüklüğü karşısında şaşkınlığa uğrayıp, gideceğimiz yeri nasıl bulacağız diye endişelensekte, her yerde asılı tabelalar sayesinde gideceğiniz yeri bulmanız çok kolay.

Roma’daki ilk gecemizde şehrin en hareketli ve canlı noktalarından biri olan İspanyol Merdivenlerinden yürüyüşümüze başlayıp, aşağı Aşk Çeşmesine doğru yürümeyi planladık. Tramvaydan metro hattına geçip, İspanyol Merdivenlerinin hemen yanındaki istasyonda indik.

Günün her saatinde, her ülkeden dinlenen, fotoğraf çekinen kalabalık insan grubuna rastlayabileceğiniz bu merdivenler 1723 yılında yapılmış.  Adını ise İspanyol Büyükelçiliği olarak kullanılan palazzo’dan almış.  Merdivenlerin hemen önündeki Piazza Di Spagna denen meydanda, su sızdıran sandal biçiminde tasarlanmış Bernini’nin babasına ait bir havuz bulunuyor.  138 adet basamaktan yukarı çıktığınızda ise 10 Euro’ya resim yapan sokak ressamları ve Roma’nın panoromik şehir manzarısıyla karşılaşıyorsunuz.

Picture 735 IMG_7564 IMG_7565
Picture 731 Picture 736 Picture 733

Tags: , , , , ,

About the author

More posts by | Visit the site of Yasemin SÜMENGEN

Facebook Yorumları:

5 Comments

• Yazıları severek okumaya devam ediyorum.Pisaya araba ile gitmek çok mantıklı olmuş sanırım bizde bu yöntemi tercih edeceğiz. Ancak turda pisadan sonra tekne ile portofinoya geçileceği söyleniyor. Siz sanırım portofinoya geçmediniz. Şimdi o detayı bir araştırayım:) Nasıl yapılabilir. Bu arada blogunuz aslında yemek blogu sanıyorum onları henüz inceleme fırsatı bulamadım ama ilgi alanımdan dolayı Dukan tariflerine biraz göz attım. benimde benzer bir blogum var http://www.ilkayindukanlezzetleri.com :)

• Sizi sadece yazılarınızdan tanımıyorum ave iyi ki sizi takip ediyorum. Bu kadar güzel yemek tarifleri yapan biri ancak Roma’yı böylesine güzel anlatabilirdi…Roma’da geçirdiğim 4 güzel günü yeniden hatırlattınız bana..Ben Roma’da ki yapı dokusunu görünce “zamanın acımasız saldırılarına karşı şehrin üstüne camdan bir fanus yaptılar da biz göremiyoruz herhalde” diye düşünmüştüm..Haksız mıyım?

• Bizi de götürmüş oldun teşekkürler

• Okurken ister istemez itme planları yapıyor insan…ama dur daha yeni geldim yeni bir şehre..sonra düşünürüm gezmeyi :)